SAS driter seg ut

Informasjonssjef Kenneth Vikse i SAS sier til TV2-nyhetene (Nettavisen) om hvorfor 99 prosent av de innstilte flyene fra Kastrup flyhavn var SAS sine fly: "Det høres ut som et veldig dramatiske tall. Årsaken er at SAS blir veldig berørt. Vi flyr i et sånt mønster at når vi får en kansellering, så får vi mange kanselleringer, sier Vikse".

Det er ærlig talt den mest latterlige unnskyldningen jeg har hørt på svært svært lenge. Hvis SAS forsøker å være profesjonelle så lykkes de svært dårlig med det.

Det er vel ikke noe poeng i å legge opp flymønsteret på en slik måte at det kollapser som en rekke med dominobrikker hvis man får en kansellering? Hvis det virkelig er slik som Vikse sier at SAS får mange kanselleringer hvis de får en kansellering så er det noe fundamentalt galt med måten de organiserer flyvningene sine.

Alle andre flyselskaper klarer det fint, men ikke SAS som hadde 144 av de 146 kanselleringene på Kastrup flyhavn...


Kommentarer:
Postet av: M

Det sier seg jo selv at det største selskapet på Kastrup er det som får mest problemer med påfølgende ringvirkninger. Tror du f.eks. at KLM sine fly ville vært i rute hvis det ble lignende forhold på Schipol?

23.01.2006 @ 00:30
Postet av: Knut Stian Olsen

SAS har 50 prosent av flygningene fra Kastrup, men 99 prosent av kanselleringene.... Det sier vel det meste det, gjør det ikke

23.01.2006 @ 01:26
URL: http://knutstianolsen.weblogg.no
Postet av: Martin

Jo, det synes jeg. 99% prosent er "rimelig" mye

23.01.2006 @ 11:48
URL: http://www.martindrange.abcblogg.no

Skriv en ny kommentar:

Navn
Husk meg ?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
Trackback-URL for dette innlegget:
http://blogsoft.no/trackback/ping/639177